Ekonomi

Şampiyonlar Ligi İstanbul’a yardım etti; turistler ortalama 323 euro harcadı

Haziran ve Temmuz aylarını kapsayan yaz döneminde Türkiye’de kredi kartı ile yapılan turistik harcamalara ilişkin bilgiler hesaplanmıştır. Edinilen bilgiye göre en yüksek harcama, 10 Haziran’da İstanbul’da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı kapsamında 9-11 Haziran hafta sonu konutlarda yapıldı. Özellikle yabancı turist harcamalarının bir önceki haftaya göre yüzde 33 daha fazla olduğu görüldü.

Ödeme teknolojileri şirketi Mastercard, yaptığı çalışma ile haziran ve temmuz aylarını kapsayan kart üzerinden yapılan Turist Harcamalarını hesapladı. Analizde, İstanbul rezidansının ev sahipliğinde 10 Haziran’da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçının oynandığı hafta sonu, iki aylık dönemde en çok harcama yapılan aralık olarak öne çıktı.

Verilere göre; İstanbul’daki final gününü kapsayan 9-11 Haziran hafta sonunda bir önceki yılın aynı haftasonuna göre %46, bir önceki haftaya göre ise %33 daha fazla turist harcaması gerçekleşti. Harcamaların sektörel dağılımı incelendiğinde bir önceki yıla göre en yüksek artış kafe ve restoran harcamalarında görüldü. Final maçı için Türkiye’ye gelen turistlerin İstanbul’da ortalama 3 gece kaldıkları ve toplamda ortalama 323 Euro harcadıkları belirlendi.

İNGİLİZ TERCİH MUĞLA, İTALYA TERCİH İZMİR

Araştırmayla, büyük final için İstanbul’a gelen İngiliz turistlerin ortalama harcama, geceleme sayısı ve Türkiye’nin diğer şehirlerini ziyaret etme oranlarında İtalyan turistlerin önünde olduğu ortaya çıktı. İstanbul’da en çok harcama yapan turistler İngiltere ve İtalya’dan olurken, son katılımcı ülkeler hariç en fazla harcama artışı Brezilyalı ve Meksikalı turistlerde görüldü. Final için İstanbul’a gelen turistlerin diğer şehirleri birebir ziyaret ettiği görülürken, İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar ise yurt içi seyahatlerinde İzmir’i tercih etti.

UZUN TATİLLER İÇİN İLK SEÇİM GÜNEY YERLERİ

Son bir yılda Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin kart harcamalarının yüzde 37’si yaz döneminde gerçekleşti. Bu yılın haziran ve temmuz aylarında en çok harcama yapılan dönem, resmi tatilin olduğu 3-9 Temmuz haftası olarak öne çıktı. Almanya ve İngiltere’den gelen turistler yine yaz döneminde en çok harcama yaparken, geçen yılın yaz dönemine göre harcama artışı en fazla olan ülke Suudi Arabistan oldu.

Türkiye’de yaz turizmi harcamalarının sektörel dağılımı incelendiğinde konaklama, restoran ve akaryakıt sektörlerinin toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görülmektedir. Aynı dönemde sağlık ve kuyumculuk sektörlerinin payı geriledi. Harcamaların illere göre dağılımı incelendiğinde, yaz döneminde Antalya, Muğla ve İzmir’in toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görüldü. Öte yandan ülkemizde şehirler bazında yıllık en yüksek büyümenin UEFA Şampiyonlar Ligi finalinin de etkisiyle İstanbul’da görüldüğü de ortaya çıktı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort